22. – 26. 6. MOVE THE CITY 2015 / RECOMPOSE THE EXPERIENCE

3. ročník mezinárodního festivalu taneční improvizace se zaměřením na pohyb ve městě a taneční interpretaci architektonického prostoru

22. – 26. 6. 2015 BRNO

MYRIAM LEFKOWITZ / JULIE LAPORTE / JEAN-PHILIPPE DERAIL (FR)

//for information in English please scroll down//

Tématem letošního ročníku RECOMPOSE THE EXPERIENCE je proměna prožívání městského prostoru prostřednictvím změněného stavu pozornosti. Během intenzivního workshopu se budeme zabývat technikami navození zvýšené senzorické citlivosti, které umožní jiné prožívání města.

Workshop je určen všem zájemcům o zkoumání specifické tělesné zkušenosti ve vztahu k prostoru a městu, tanečníkům, studentům tance a performativních umění, architektům a vizuálním umělcům, amatérským milovníkům tance i lidem věnujícím se nejrůznějším somatickým praktikám.

Nástroje, které k tomu použijeme, pocházejí z různých tanečních a somatických praktik i z oblasti filmu. Každý den dílny bude rozdělen do dvou kapitol: ranní práce na sále a odpolední práce v městském prostoru. Celý workshop bude zároveň sledován a zaznamenáván kamerou, která ovšem nebude celé dění snímat zvenčí z pozice pouhého pozorovatele, ale zevnitř jako integrální součást kolektivního dění.

přihlášky: forum4am@gmail.com
(do předmětu zprávy uveďte “move the city”)

SLEVA PRO STUDENTY 50% + MOŽNOST ÚČASTI POUZE JEDNOTLIVÉ DNY PRO VŠECHNY
———————-
STUDENTI: celý workshop 1000 Kč
PRACUJÍCÍ DEN PO DNI: 2 dny 1000 Kč / 3 dny 1500 Kč / celý workshop 2200 Kč
/kapacita omezena/

>>POSLEDNÍ VOLNÁ MÍSTA // HLAŠTE SE: forum4am@gmail.com

FB event link

Projekt je realizován za finanční podpory MKČR a statutárního města Brna.
Partnerem projektu je Moravská galerie v Brně.

——————————–

HARMONOGRAM WORKSHOPU 22.-25. 6. (Místodržitelský palác MG, Moravské nám. 1a):

Ranní kapitola / 10-13 h: technika Autentického pohybu a další cvičení zaměřená na probouzení smyslů. Opouštění zažitých forem reprezentace (těla, prostoru, druhých lidí) a prohlubování smyslové zkušenosti s cílem dosáhnout stavu větší propustnosti vlastního těla vzhledem k prostředí.

Odpolední kapitola / 14.30-17 h: Smyslové „čtení“ města. Dialog mezi specifickým tělesným stavem vyvolaným ranními praktikami a různými místy v rámci Brna. Improvizace ve venkovním prostoru; single image score jako nástroj k poznávání a zakoušení vybraných míst.

MTC OFF PROGRAM / KULTURNÍ PROSTOR PRAHA / 20.30

ÚT 23. 6. – promítání tanečních filmů v dramaturgii Jeana-Philippa Deraile a Tomáše Hlaváčka:

Elaine Summers/ JUDSON FRAGMENTS (1964)
Lisa Nelson / ATTENTIONOGRAPHY (2014)

ČT 25. 6. – závěrečné promítání festivalového filmu Jeana-Philippa Deraile a Tomáše Hlaváčka

V průběhu 4 dní workshopu bude vznikat krátký film, pohybující se mezi perspektivou “bytí uvnitř” pohybu a vnějším pohledem svědka festivalového dění. Smyslové čtení energie, pohybu a těl v městském prostoru.

——————————–

POZVANÍ LEKTOŘI:

Julie Laporte
(nar. 1977) je tanečnice působící v Paříži. Studovala tanec na Epsedanse v Montpellier a na P.A.R.T.S. v Bruselu. V roce 2009 se vrátila do Montpellier, aby se zde zúčastnila prvního modulu Ex.e.r.ce, výcviku pořádaného Národním choreografickým centrem a určeného tanečníkům a choreografům. Měla zde příležitost pracovat na dílech Merce Cunninghama s Charlesem Atlasem, Lisou Nelson, Mathildou Monnier, Foofwou D’imobilité a dalšími. Jako performerka byla součástí mnoha divadelních a tanečních kusů ve Francii, Německu, Belgii a v poslední době také ve Švýcarsku, kde se účastnila projektu „Pasivní
pohyb“ s Lucií Tuma. V současnosti také spolupracuje s Myriam Lefkowitz na projektu Walk, Hands, Eyes (a city) – procházky po různých městech vedené tanečníkem. Studuje na Univerzitě Paříž 8 na katedře tance a objevuje hypnózu jako nástroj tvorby u Catherine Contour. Od roku 2007 se také věnuje studiu shiatsu.

Jean Philippe Derail
je performer a vizuální umělec (video). Věnuje se vztahu mezi tancem a filmem, přičemž vychází ze svého vzdělání v oborech tanec, divadlo a film. Zabývá se otázkou, jak využít rámec a perspektivu kamery choreograficky a jak mohou být využity filmové nástroje při tvorbě choreografie. V letech 1993 – 2001 byl performerem v seskupení Groupe Kraft, company rozvíjející současné fyzické divadlo. Režíroval zde také své první kusy, inspirován americkou fotografkou Diane Arbus. V roce 2004 působil jako tanečník v company Autre Mi Na/Mitia Fedotenko. V roce 2005 byl součástí výzkumné skupiny vedené Annou Lopez. V roce 2009 odstartoval projekt, který bude rozvíjet i v několika následujících letech: Onirique Sursaut (Dreamlike Startle), který vychází z hollywoodských muzikálů 50. let 20. stol. V roce 2010 se zúčastnil druhého modulu Ex.e.r.ce Národního choreografického centra v Montpellier. V roce 2013 – poté, co jeden rok studoval na Katedře tance na Univerzitě Paříž 8 – navštěvoval program editování (audiovizuálního materiálu) pořádaný Národním institutem audiovizuálních studií v Paříži. Začal se ve své kompoziční práci více zaměřovat na střih; pracoval jako editor několika dokumentárních i ne-dokumentárních filmů, většinou ve spolupráci s Delphine Lanson.V roce 2006 založil platformu Post, která sdružuje všechny jeho projekty.

Myriam Lefkowitz
(nar. 1980) je performerka. Od roku 2010 se ve svém výzkumu zaměřuje na témata pozornosti a vnímání. Její práce byla prezentována v rámci Le Mouvement (Biel), Situations, Family Business, v Centru pro současné umění ve Vilniusu, na benátském bienále (v rámci litevského a kyperského pavilonu), Kunsteverein NY, ve Francouzském kulturním
institutu v Stuttgartu, L’Usine v Ženevě. V současnosti se připravuje na účast na Novém festivalu v Centre Pompidou a na Creative Time Summit ve Stockholmu. V roce 2011 navštěvovala magisterský program experimentování v umění a politice (SEAP, Science Po
Paris), který založil Bruno Latour a jehož hlavním účelem je proměnit reprezentaci a definici současných veřejných témat. V roce 2013 se stala členkou pedagogické komise. Pravidelně je zvána na různá místa, aby zde vedla workshopy a diskusní setkání, jmenujme zejména Muzeum moderních umění George Pompidou (Paříž), Mac Val Muzeum (Ivry), Palais de Tokyo (Paříž), Open School East (Londýn), la HEAD (Ženeva), The Royal Insitute of Art (Stockholm). Od roku 2013 spolupracuje s umělcem Simonem Ripoll Hurierem na tématu vztahu mezi viděním a mluvením za použití materiálu amerických muzikálů z 30. let 20. stol. Dvě různé verze tohoto projektu byly prezentovány v Lafayettově nadaci (2014) a v Chalet Society (Atelier de Testeur, 2013). V následujícím roce bude na umělecké rezidenci v Laboratoři Auberville (Laboratoire d’Aubervilliers).

//////////////////////////////////////////////////////////////////

English:

An intensive workshop for professional as well as amateur practitioners coming from divers fields of art and somatic practices – dance, physical theatre, performance art, architecture, visual arts, design etc. The aim of the workshop is to equip the body with increased sensorial attention to shift the usual experience of the urban space.

Applications: forum4am@gmail.com
(please state “move the city” into the subject of email)
/the capacity of the workshop is limited!/

Price: 70 euros for payments received till 20/05; 80 euros for later payments

STRUCTURE OF THE WORKSHOP:

Each day of the workshop will be divided into two chapters: a studio practice in the morning and a city practice in the afternoon. Taking different shapes, the eye of the camera will follow, from the inside, the globality of the workshop.

The morning chapter 10 AM-1 PM: Through Authentic Movement practice and other tools, the morning practice will be dedicated to the warm up of our sensors, aiming to develop a state of permeability to our own body, to the others and to the environment. The various practices all deal with letting go of any form of representation and focus on the deepening of each participants perceptive experience.

The afternoon chapter 2.30 – 5 PM: A sensorial reading of the city. A dialogue between the particular state that different practices will produce, and different locations in the city of Brno. Improvisation at public space; Lisa Nelson’s single image score will be used as a tool for experimentation with selected places.

LECTURERS/ BIO:

Julie Laporte
Born in 1977, Julie Laporte is a contemporary dancer based in Paris. She studied dance in Epsedanse (Montpellier) and in P.A.R.T.S (Brussels). In 2009 she went back to Montpellier for the first module of Ex.e.r.ce, training of Centre Chorégraphique for dancers and choreographers. There she had the opportunity to work on Merce Cunningham’s work with Charles Atlas, Lisa Nelson, Mathilde Monnier, Foofwa D’imobilité etc. She took part in many theatre and dance pieces as a performer in France, Germany, Belgium and recently Switzerland with Lucie Tuma for the project “Passive Movement”. Recently she’s working in collaboration on walking practices with Myriam Lefkowitz, following a course at the University of Paris 8 in dance and discovers the hypnosis as a tool for creation amongst Catherine Contour.. Julie has also been studying shiatsu since 2007.

Jean Philippe Derail
A performer and a video artist. Following an education in dance, theatre, and film studies, he works with the relationship between dance and cinema. He is concerned with how to use the camera’s frame and point of view choreographically and how the tools of cinema might be used to create a choreography. From 1993 to 2001 he is a full-time performer with Groupe Kraft, a company developing a physical contemporary theatre. He directs his first pieces, inspired by the American photographer Diane Arbus. In 2004, he is a dancer-interpreter with the company Autre Mi Na/Mitia Fedotenko. In 2005 he becomes part of the research group founded by Anne Lopez. He begins, in 2009, a project that will continue to develop over the next few years : Onirique Sursaut (Dreamlike Startle), constructed around 50’s Hollywood musicals. In 2010, he participates in module #2 of Ex.e.r.ce at the National Choreographic Center of Montpellier, taking part in the creation of the musical review Puttin On”, a show directed by Mark Tompkins.
In 2013, after a year of studies at the Dance Department of Paris 8 University, he participates in an editing training at the National Institute of Audiovisual studies (Paris). He starts to focus his compositional works in audiovisual editing. He works as an editor in several documentaries as well as fiction projects, most of all with the movie maker Delphine Lanson. In 2006, he creates the POST structure which has hosted all his projects ever since.

Myriam Lefkowitz
Born in 1980, Myriam Lefkowitz is a performance artist. Since 2010, her research is focused on questions of attention and perception. Research which she is developing through different devices of perception involving one spectator and one performer. Her work has been presented at Le Mouvement (curated by Chris Sharp and Gianni Getzer), Situations (curated by Claire Doherty), Family Buisness (Family Business curated by Nadja Argyropoulou), The Center for Contemporary Art (Vilnius curated by Virginija Januskeviciute), The Venice Biennale (Lithuanien and Cyprus Pavillon, curated by Raimondas Malasauskas), Kunsteverein NY (curated by Sarina Basta), The French Cultural Institute, (Stuttgart), L’Usine (Genève, curated by Myriam Kidri). She will be part of the Nouveau Festival (Centre Pompidou) and of the next Creative Time Summit (Stockholm). In 2011, she took part in the master of experimentation in Art and Politics (SPEAP, Science Po Paris) founded by Bruno Latour, which main purpose is to shift the representation and definition of current public issues. In 2013, she becomes part of the teaching comitee. She is regularly invited for work shops and talks by the Museum of Modern Art Georges Pompidou (Paris), the Mac Val Museum (Ivry), The Palais de Tokyo (Paris), Open School East (London), la HEAD (Genève), the Royal Institute of Art (Artistic Research and Development, Stockholm). Since 2013, she has been collaborating with the artist Simon Ripoll Hurier on the relation between seeing and saying, through a description device of american musicals from the 30s. Two variations of this project have been presented at the Lafayette Foundation (2014) and at the Chalet Society (Atelier des Testeur, 2013). In the coming year, she’ll be an artist in residency in the Laboratoire d’Aubervilliers.

-->