ÚT / 4. 4. / JEDEN SVĚT / 18.30 – Plastic China / 21.00 – The Father, The Son and The Holy Jihad / projekce

Vizual_JS_2017_regiony_A4_1

Prostor PRAHA hostí cizojazyčnou sekci Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jeden Svět, jehož letošním tématem je Umění spolupráce. Promítání budou probíhat každý den v 18.30 a 21.00.


Production still_01
► 18.30
>> Plastic China
> Jiu-liang Wang, China, 2016, 82 min

Desetiletá I Ťie nemůže zapomenout na svou rodnou vesnici. Stejně jako mnoho nevzdělaných venkovanů v Číně i její rodiče museli hledat práci stovky kilometrů od domova. Uchytili se v malé továrně na recyklaci plastů, které se do Číny svážejí ze zemí s největší spotřebou. Obrovské hory odpadků se pro dospělé stávají zdrojem ubohých příjmů, pro děti pak místem jejich her. Vyhozené nafukovací balónky a rozbité panenky jsou smutným vzkazem z vyspělého světa. Zhmotňují jeho lesk a příležitosti, které dívka a její kamarádi nikdy nepoznají. Možnost chodit do školy se I Ťie čím dál více vzdaluje, protože její otec propije i to málo, co si recyklací vydělá. Film zblízka sleduje individuální osudy naplňované mezi vyhozenými obaly a každým záběrem svědčí o sociální nerovnosti a paradoxech globalizovaného světa.

Ten-year-old Yi-Jie cannot forget her native village. Like many uneducated villagers in China, her parents had to look for work hundreds of kilometres away from home. They eventually found themselves in a small plant for the recycling of plastic, which is collected in China from the countries with the largest consumption. The huge mountains of rubbish become a paltry source of income for the adults and a place for the children to play their games. Cast off inflatable balloons and broken dolls are sad messages from the developed world, embodying its lustre and the opportunities that Yi-Jie and her friends will never know. The chances of Yi-Jie someday going to school are becoming ever more remote as her father drinks what little he earns from the recycling plant. The film follows closely the individual stories that are played out among the heaps of plastic waste and testifies with every shot to the social inequalities and paradoxes of globalisation.

* sekce MEZINÁRODNÍ SOUTĚŽ


Photo_Stephane_Malterre
► 21.00
>> The Father, The Son and The Holy Jihad
> Stéphane Malterre, France, 2016, 119 min

Syřan Bassám Ajáší se stal zářným příkladem integrace do francouzské společnosti. Vzal si Francouzku, založil rodinu, podnikal. Příběh jeho rodiny byl prezentován jako úspěšné propojení života v islámské víře a západních hodnot. Jak se ale v jeho rodné zemi zhoršovala situace, smysl pro patriotismus začal převažovat, a Bassám se stal duchovním vůdcem odporu. Jeho syn Abd-ar-Rahmán zašel ještě dál, když v roce 2011 vstoupil do Svobodné syrské armády v boji proti Asadovi. Téma hledání vlastní identity v nesourodých kulturách je představeno v napínavém filmovém zpracování, kterému nechybí strhující příběh, silné charaktery a exkluzivní záběry ze syrských bojových akcí.

Bassam Ayachi is a Syrian man who has become a shining example of integration into French society. He married a Frenchwoman, started a family, opened a business. The story of his family was presented as a successful connection of life in the Islamic faith and Western values. But as the situation in his homeland worsened, his sense of patriotism took precedence, and Bassam became a spiritual leader of the resistance. His son Abd-ar-Rahman went even further and in 2011 joined the Free Syrian Army in the fight against Assad. The theme of the search for identity in disparate cultures is presented in this thrilling film with a riveting story, strong characters, and exclusive footage of the Syrian conflict.

* sekce MÁTE PRÁVO VĚDĚT

-->