ST / 23.10. / 19.00 / TIM Master class: Marcela Straková – 8smička – zóna pro umění / přednáška, diskuse

Přednáška Marcely Strakové, jež je součástí cyklu IM 138 TIM_Master classes (předmět vyučován v rámci oboru Teorie interaktivních médií na FF Muni v spolupráci s PRAHA / Fórum pro architekturu a média a Moravskou galerií). Vstup zdarma.

fb event

8smička – zóna pro umění / tady a teď…

Lidé jsou různí…..kulturní potřeby jakbysmet. Cílem přednášky je zamyslet se nad možnostmi, jak (vy)budovat kulturní instituci s trvalou hodnotou, jak hledat své publikum, o participaci, výstavách a dalších formách zprostředkování umění. Podíváme se na příběh humpolecké zóny pro umění 8smička, která byla založena v roce 2018 a nabízí tak nejen reflexi prvního roku a příklady z praxe. Povedeme rozpravu o tom, co je a není kultura, a přitom do takovéto instituce patří, jak může nabídku nové instituce přijímat malé město, jak dosáhnout na návštěvníky z celé ČR. Mluvit budeme o tom, jaké to je zvolit si kampaň „word of mouth“, budovat novou identitu úplně od začátku o marketingu až na dřeň, kdy je každý jeden nový a další ten „váš“ spokojený návštěvník/ kolega/ kurátor či umělec.

Marcela Straková, kulturní manažerka, od roku 2017 ředitelka humpolecké zóny pro umění 8smička (Nadační fond 8smička) a členka zakládajícího týmu, představí příklady z praxe, na kterých postavíme debatu o tom, jaké to je zprostředkovávat umění v instituci západního střihu mimo velké město. Absolventka MU Katedry anglistiky a amerikanistiky a Semináře dějin umění , před příchodem do 8smičky působila v managementu Národní galeriie, stála za koncepčním pojetím prostoru piazzety Národního divadla, kde ve spolupráci s významnými umělci a architekty pod hlavičkou Nové scény ND realizovala participativní umělecké instalace včetně ojedinělého konceptu rozvoje publika a budování značky Nové scény ND, vedla České centrum ve Stockholmu, Pražské Quadriennale 2015 a spolupodílela se na koncepci mnoha českých i zahraničních kulturních projektů. Dlouhodobě se věnuje strategickému plánování a marketingu v oblasti kultury, mechanismům řízení kulturních institucí a kulturním strategiím s přesahem do kreativních odvětví i občanské participace. Pochází z Brna, žije v Praze a v Humpolci.

-->